Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > Cadillac vady ?

 o Navštíveno 4722x o
o 18.08.2008, 14:25 | Nismo.Power
Seville STS 98-04
Speciální post for tappaja a jemu podobné :) aby neřekli že nedokážu pomluvit i cadillac :)

zkusim zde vypsat nedostatky, nedomyšlené věci, závady , slabý stránky . . . . .
prozatim mě toho moc nenapadá ale sepíšu to zde společně s jednou velkou a dost zásadní vadou (9b). . . . .

1)podvozek :
continuously variable road-sensing suspension aneb CVRSS
Jde o systém čidel kterej v závislosti na stylu jízdy a povaze vozovky nastaví tuhost tlumičů a to v 7ms.. . . . že je systém rychlejší než ten od audi která ho vydává ze velerychlý a že cadillac vyvinul nejrychlejší na světě aneb 1ms to bych nechal stranou ..... systém pracuje velice dobře , občas se ale zachová zcela opačně než by člověk požadoval stejně tak jako při časté změně vozovky začně občas stagnovat a místo aby reagoval na špatný povrch tak zůstane tuhý . . .
další vadu má na kostkách kde při konstantní rychlosti 9 a 30km/h ztuhne a rozklepe auto. Celkově ale chybuje minimálně
StabiliTrack : zatim nejlepší systém stability v kterém jsem jel, dokáže udržet směr opravdu kdekoliv a na čemkoliv, opět vede v reakční bobě ale vytknul bych nadměrné sjíždění brzdových destiček , stabilistrack řeší i prokluz kol tím že při prokluzu proibržďuje opačné kolo . . . při ostřejší jízdě destičky vydrží cca 10tis , při normální cca 25-30

2)Kastle :
nerezne, tvrdá , lak dobrý až na plastové nárazníky, špatný lak který při častých myčkách nevydrží, často vrzající panty na zadních dveřích

3)elektroinstalace : nemám nic moc co vytknout , na to že auto je jeden velkej elektrosvazek tak bez závad, veškeré zkraty či ztráty kontaktů se logujou a lze kdykoliv vypdat na pal.pc, až na výjmečně prasklou žárovku naprosto bez závad

4)Motor : bezvadný tah od 1200ot , tichý, kultivovaný , spotřeba 8 - 19
vytknout lze spotřebu oleje u nějakých motorů . . . záleží jak se k nim kdo choval ale při ostré jízdě se lze pohybovat u 1L na 1000km hladina je bezvadně hlídaná tudíž vždy řekne kdy ho bude málo.

5)Bzrdy : slabé z větších rychlostí kvůli automatické převodovce, při použití brždění motorem (manuálnim zařezení) zcela dostačující brzdy ale brz pomoci motoru z kopce nebo vysokých rychlostí se lehce utahají a ztrácí účinek
zadní ruční (nožní) brzda se většinou nepoužívá, tudíž bývá zatuhlá a těžko použitelná neb se nechce pustit po použití.

6)řízení : bez připomínek, proměnlivé s rychlostí, posilovač účinný přesně jak má být, vytknout lze maximálně prodlevu v zatáčení u profilu 235/60 . . . auto se v něm přeci jen trochu houpe.

7)převodovka : stejně jako CVRSS se i ona učí od stylu jízdy a podle toho řaďí , řadí rychle, neztrácí tah při přeřazení díky přechodovým lamelám . . .. . občas se stane že by člověk chtěl při 60ti pro předjetí aby dala zpět 1q a ona nechá 2q kde od 60ti neni zrovna na závodění ale asi převodovka uzná že to bude výhodnější nepodřazovat ..... situací kde jí k chování něco vytknout je ale málo.....
Z důsledků nepoužívání "nožní brzdy" trpí v kopcích na "shift lock" , to znamená že při zastavení a zařazení P se auto pohne a opře se do bloklé převodovky , při opětovném nastartování a přeřazení jinam jde špatně vyřadit P a při zařazení auto cukne (to udělá každý automat bez použití ruční brzdy)


8)Ergonomie a funkčnost výbavy : výborná , vše je tam kde má být .. . možná až na ovládání pal. pc kde bych přepínač ocenil na páčce nebo na volantu .. . . . je před volantem velde budíků . . . .musí se natáhnout ruka pro přepnutí.

9)Zádavy časté, známé i neznámé . . .
a)u Northstarů se stává že při 150ti kkm foukně těsnění pod hlavou, stává se to při špatném chlazení pokud je člověk línej občas zkontrolovat vodu v chladícím okruhu, motor produkuje nadměrně moc tepla, více než standardní motory .... i přes to jsou ale schopné jet bez vody v "camel mode" na 4 válce a dojet takto až 80km bez poruchy

b)neznámá závada kterou jsem já průkopníkem je upečená převodovka , motor produkuje tolik tepla že při dlouhé cestě s maximální zátěží (např.) PHA-BRN rychlostí 200+ a většinu cesty s plným plynem se upeče ve vlatním oleji .. .. . nestalo by se to být tam pro ní vlatní chladič, převodovka je chlazená v hlavním chladiči který je sice velký, ale chladí se tam voda která má ~80 společně s olejem z vany a převodovky .. .. . převodovka začně zlobit a neví co by měla zařadit, pak přestane řadit skoro úplně . . .. .


10)Nedomyšlené věci :
většina práce na motoru/převodovce .. . . . . je to sice jen 4,6 V8 ale je poměrně velký a vzhledem k FWD je to tam dost nacpané . . .. . . běžná údržba je bez problémů ale větši zásahy na ty padne 1000 kurev :) ovšem těžko to domyslet jinak než to udělat RWD . . .
výměna pylového filtru : peklo na půl hodiny a poškrábané ruce

11)Kvalita zpracovnání : na podvozku bez komentáře, je schopný vydržet 300tis bez výměny co je na takto těžké auto, "vymakané" tlumiče" a hliníkové ramena dost úctyhodné .. . . . .
v interiéru lze vytknout vyklepané hlavové opěrky (uložené ze strany né zespod) po cca 150tis . . . ohmatané ovladače na volantu po 200+ kkm ( od potu )

Pokud by někdo měl ještě nějaký dotaz tak stačí napsat rád na to odpovím :)
Celkově toto auto zatím ale musim hodnotit velice kladně...... řídil jsem a vez se už v dost autech ale zatim mi nic nesedlo jako tohle jak požitkem z jízdy tak kvalitou vozu....
Neberte to jako recenzi nebo slohovku . Berte to tak že ty auta mám dvě tak jsem o tom něco sepsal a to už kvůli množícím narážkám na to auto a nahrání těm kdo za nima stojej tak těm který jsem svez a množej se dotazy ohledně rad ke koupi a že těch lidí neni opravdu málo :)


o 18.08.2008, 14:41 | Vencaf
1L oleje na 1000km je asi překlep,ne? Jinak super popis,kamarád uvažuje o STS,tak každá informace dobrá...
o 18.08.2008, 14:49 | Lukasino
Venca: ee, to neni preklep :) zda se Ti to malo nebo hodne? :o)
o 18.08.2008, 14:51 | Francouz
Sakra to je slohovka :o))))))) !!!
o 18.08.2008, 14:59 | Nismo.Power
1L / 1000km je norma snad každýho výrobce . .. . . . máš i psaný v manuálech a výrobci se tim chráněj aby jsi to nemoh reklamovat tak ti řeknou že to je v normě . . .. . .
tahle V8 neni až tak pohodovej tahoun, má 304hp , neni to moc na to co to je za motor je to aby to vydrželo s přehledem půl mega ale ráda se točí do 6500 ot. . . .. když jí tam honíš tak často jako já tak se neni čemu divit . . . . ano, je jasný že by stačilo přetěsnit hlavu s ventilama ale kdo by se s tim sral že ano . . . .. když člověk jede pohodu tak to je třeba 1dcl / 1000km . .. . známýho STS bere třeba 0,5L / 10000 kdy mění . . . . .jak řikám záleží na tom jak se motor honí . . .. ale to je všeobecný u každýho motoru
neřikám že 350-400kč za 5w-30 až 5w-40 je málo ale mě to za to svezení stojí tak ten olej klidně procedim vejfukem :)
o 18.08.2008, 15:16 | Vencaf
norma to sice je,ale poslední moje auto který žralo tolik oleje byla snad stodváca... a ještě Peugeot 406 mýho kolegy :-) u F150 jsem mezi výměnama nemusel dolejvat nic, co mám Acuru RL tak zatim taky nic ale od výměny oleje mám tak 3000km,tak uvidim..
o 18.08.2008, 15:23 | Nismo.Power
jak řikám nedělá to každej , ten co mi bere 1L má najeto 255tis tudíž při kapkách jaký to dostává na to má dost nárok :)
o 18.08.2008, 15:24 | tappaja
K ty prevodovce, aspon u chevy se pro evropu delal pridavnej chladic prevodovky, v USA neni potreba, tam si jedou svejch 70mph a zadny uvareni nehrozi.
Podobna vec byla s overdrive, amici kroutili hlavama, ze tak odchazej prevodovky v CR. Pak se zjistilo, ze si cechoun zaradi OD a jede na nej 50 po meste, ze je prakticky ve stalym prokluzu ho nenapadlo, az to cely zavaril.
o 18.08.2008, 15:45 | Nismo.Power
jj, ten chladič tam mohli dát . . . . .

s tim overdrive je to taky kapitola sama pro sebe .. . . . . 4T80E v STS má elektronickej overdrive, pouští se až na 4q když neni potřeba tolik výkonu, proto je tam cejtit jakejci 3.5tej kvalt . . .. .
manuální řazení OD je kokotina od prvopočátku to se němělo nikdy stát :)
o 18.08.2008, 16:13 | Vencaf
A STS nehlídá teplotu oleje v AT? Jinak u F150 bylo OD zařazený automaticky,musel jsem ho ve městě vypínat čudlíkem..
o 18.08.2008, 16:21 | buddha
Tak tam chladič nacpi,mě ho kdysi dal Cíca do Voyagera asi za 3 litry s prací.Máš to kousíček,maká v areálu Letova.Tomu Voyageru odešel automat 3krát za 180 tisíc km.Vždycky upečenej,já ho zrepásnul a novej majitel má aktualně najeto dalších 130 tisíc a řadí prej jak novej.
Kdyžtak cvakni na icq....
o 18.08.2008, 16:31 | Nismo.Power | Upraveno: 2008-08-18 16:34:23
ono přesně ví jaká je tam teplota , jakej je v tý a tý části skříně tlak a kde jsou v ní jaký otáčky....... tyhle data sem všechny na diagnostice viděl. . .. . nicméně s tou teplotou nepočítaly že by někdy dokázala dosáhnout takový hodnoty že by i olej přestal fungovat :)
jednoduchá úprava za pár korun to jistí aneb dá se tam erární chladič z diffu od 200SX . .. .. .
OD se u cadillaců hlídat nemusí.. . . . dělá se automaticky , manuální sou kdesi pod rokem 1990 . . . . všeobecně Hydra-Matic 4T80E je nejsofistikovanější FWD skříň se všema vymoženostma ale jak řikám pro tu evropu mohli ten chladič přidat už z duvodu že omezovač stoupnul z 208 na 240

stejně tak dost skříní když se zařadí manuálně nějaká rychlost tak při max otáčkách nepřeřadí vejš (u STS nenechá a přeřadí) .. . . . . vim o dvou případech kdy timhle byla odrovnána převodovka , oba případy ženská . . .. .
chrysler jeden byl odolnej, vydržel jet z prahy až do půlky D1 kde to asistentce heblo a volala šefovi kterýho to auto bylo...... ano, samozřejmě tam dala za jedna a jela na ní přes prahu a půlku dálnice jela 80 na jedničku . . . . přidřela motor no :) a že prej "mě se zdálo že to je nějaký hlučný ale já myslela že to je u těch americkejch aut normální"
:)

buddha : vpoho, chladič si tam dokážu dát sám, jde jen o to jí ted zrepásnout , chladič si tam dám když už vim že ten přes kterej to jde je málo :)
o 18.08.2008, 16:53 | buddha
Jasan vyřešeno.)
asistentka super,šefik jí to měl řict ne? :)Copak to mohla chudák bloncka vědět?Ty vaše americký hightech vymoženosti :)
o 18.08.2008, 18:17 | muSlim
2 Nismo: takže vlastne nevieš riadiť a hanbil si sa priznať po ICQ, čo s tou prevodovkou bolo :o))) </joke>

Inak pekne popísané... má to jediný háčik u mňa :o/ Nevojde sa mi do garáže, aj Focusa 2008 tam zaparkujem tak, že po stranách mám tak akurát miesto na otvorenie dverí :o(
o 18.08.2008, 18:22 | Luke_288
jj, to je tak, když se při stavbě dodržujou normy na mm:(
o 18.08.2008, 19:50 | muSlim
2 Luke_288: nj :o/
o 18.08.2008, 20:22 | Nismo.Power
Slim : to jsem ještě nevěděl čim to je tak jak sem ti to měl asi napsat ;-)))
Normy sou svině no.. .. . .. kango a nazdar bazar fucking futro :)))má to přes 2,2m bez sklopenejch zrcátek to auto no .. . . taky občas mám problém se někde vejít ale všechno sem prozatim vybral...... přece jen sklopení zrcátek je jen záležitost zmáčknutí čudlíku a hotovo :)
stejně tak oceňuju na caddy "mirror to curb view" užitečná fuknce kdy se při zařazení R sklopí pravý zrcátko aby bylo vidět na obrubník tudíž se dá zaparkovat dokonale nacpanej co to jde aby člověk netrček jak vůl do ulice.....ač teda trčí stejně ale né tolik :))
o 18.08.2008, 20:36 | muSlim
2 Nismo: niekedy by si mohol skočiť za mnou, furt mi to nedá pokoj a rád by som mal kľud v duši, že to ide/neide tam zaparkovať :oD
o 18.08.2008, 21:38 | Luke_288
NP: to umí nakodovat i blbá oktávka to zrcátko
o 18.08.2008, 22:10 | Vasekkch
Luke_288 : ale až dvojková :)
o 19.08.2008, 00:05 | Nismo.Power
jj, u cadillacu to je už od doby co maj el. zrcátko . .. . že na to přišla i škoda po padesáti letech je mi fuck :) já si to aspon můžu v perzonalizaci na palubáku kdykoliv vypnout a nemusim si to nechat kódovat :)

jediný co mě sere proti nějaký oktávce že tam nikdo neřešil dojezdy na okna. .. . . .z klíčenky nelze. . . . je mi jasný že to je pár korun dodělat ale mohlo to bejt origo .......

Slimák : neni problém .. . . . pokud máš na dýlku garáž alespon 5,1m tak se ti tam vecpu :) je to tip top ale už sem se s tim vecpal i do vjezdu z magistrály na jeden dvůr kterej kolegové z fábiema označovaly za těžko zdolatelnej :))

ono těžko si cokoliv nalhávat, jak řikám kdo věc vymyslí a používá a vyrábí jí nejdýl ze všech tak ten to má nejvíc zmáklý a nejvíc kvalitní . . .. aneb za valnou většinou patentů co sou v autech , jak rád řikám výjma "common rail" :) , stojí GM potažmo chrysler, cadillac, Buick . . . . vždy byl GM průkopník a možná až na pár drobností za evropou v ničem nezaostal špíš naopak je většinou 10 let v předstihu i před japoncema .. . . .a co u GM neuměli tak to svěřily japoncum, např. DENSO navigace ......

nicméně třeba chrysler už je tak někde na úrovni volkswagen . .. . spotřební auto pro lid, žádná echt kvalita ......

cadillac si jde nd počátku svojí vlastní cestou vyrábět nejkvalitnější luxury auta a vždy se mu to podařilo . . .. ač někdy bylo to auto dražší než Rolce Royce ale na oplátku mělo výbavu o který si RR moh nechat vklidu zdát .. . .
kolem 60tejch let to už byla standard výbava tak bohatá že si skoro většina dnešních automobilek o tom může nechat zdát . . .
třeba :
-el. vyhřívaný sedačky s pamětma
-nstavitelnej volatn
-variabilní posilovač řízení
-automatická klimatizace
-stereo rádia s vyhledávánim a pamětí na stanice
-auto leveling podvozky
-el. centrál zamykání
-autronic eye

pozdějc elektronický vstřikování paliva, ABS , airbagy

zpět třeba k seville .. . . . .
podvozek je od roku 1992
"Cadillac jako první na světě standardně implementuje do všech modelů technologii „ride control”. Mikropočítačem řízené tlumiče zajištují maximální komfort za všech jízdních podmínek. Ve stejném roce se taktéž ve všech modelech stávají standardní výbavou automatické převodovky s vnitřní logikou reagující na jízdní zvyklosti řidiče."

a Northstar jako takovej N* se mapuje od 1993 . .. ovšem vychází stále ze stejně prastarého small-blocku jako v 70tejch letech ....
"Cadillac uvádí 4,6 l V8 Northstar, svůj první motor V8 se čtyřmi ventily na válec (32V). Motor má hliníkové hlavy i blok a bylo v něm aplikováno 16 nových patentů. Jedním z nich byl „limp–home”, který umožňuje dojezd s vozidlem bez jakékoliv chladící kapaliny (např. při prasknutí chladiče) až 80 km při maximální rychlosti 80 km/h."

a poslední info
"Modely Seville Touring Sedan (STS) a Eldorado Touring Coupe (ETC) jsou nejvýkonější automobily s předním pohonem na světě (304 hp)."

to kupodivu platí dodnes :)



o 19.08.2008, 00:15 | M.a.R.i | Upraveno: 2008-08-19 00:24:58
A jsou podle mě i za pěkné peníze viz [ Link ]

Možná až budu mít o pár letokruhů víc,tak si ho pořídím,ale teď chci malý nepraktický auto :o)
o 19.08.2008, 08:28 | CervinVega
zapomnel jsi na tu nejzásadnější a to je FWD :-/ stejnou má v mojich měřítkách třeba Saab, dělat RWD tak mám jasno :-)
o 19.08.2008, 08:31 | Nismo.Power
pěkný peníze je slabý slovo podle mě :) pochybuju že si kolem 200k koupí někdo 540i nebo Skládu kolem roku 2000 :)
nehledně na to že starší S600 mi neujela a s novou S500 jsme se tlačily naprosto srovnatelně . . . . s 540i sem se na silnici ještě nepotkal ale pochybuju že by mi ujel :)
o 19.08.2008, 08:33 | Nismo.Power
jj, FWD je průser no . . . . ale když se tupec rozhodne že udělá nejsilnější FWD na světě tak se tak stane :) než se rozhejbe z místa tak to je občas voser a taky bych zadek ocenil ale neni tak neni no .. . . ovšem všechny nový už sou pouze RWD
o 19.08.2008, 09:15 | Nismo.Power
ještě jedna chyba mě trkla........
vodou chlazený alternátory (rok 98-99) . . .. určitý modely hořely, byly měněný v rámci svolávací akce ale stále jezdí hafo aut který to vyměněný nemaj . .. . sice nehořej ale vodou chlazený tam neni to pravý ořechový .. . . . rok na to se chladil vzduchem a oba maj 140A ......
o 19.08.2008, 20:14 | mrazik
tssseeeeee ameeeerika
nic neni nemozne, tojooootaaaaaaa
o 20.08.2008, 08:45 | Nismo.Power
proti toujotám vůbec nic nemám, většina modelů jsou nejspolehlivější auta co u nás jezděj :)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.342 sekund.